Dubbla cykelpass + Träning v.46

Vi bestämde oss för att det var alldeles för länge sen vi var ute och cyklade(varför vi slutade är det väl ingen som riktigt vet) så efter en lång frukost i TV-soffan med god gröt och ännu godare varma nybakta chiabattor blev det en kort sväng längs Minnesgärde och upp till Odensala innan Helena skulle iväg och köra spinning. Det har varit en sån där härlig höstdag med hög och klar luft, stigarna är hårda och frusna trots att det varit varma dagar. Dubbdäcken fick bekänna färg på några ställen i skogen där vattenpölarna frusit till. Bra bett, inga problem där.
Jag är nästan lite förvånad över hur bra min gamla GT känns, med en kortare styrstam och nya vajrar skulle den kännas riktigt modern.

Luftar gamla GT’n – vinterhojen

Viiilken härlig dag, trallala – laa, trallala – laa

När Helena drog iväg till Fristilen för att leda söndagspasset så hoppade jag upp på Cuben för att göra trainerpremiär. Hade tänkt köra tröskelpass, men jag ändrade mig och ville prova lite så jag värmde upp 10 minuter på 150 W, laddade på och körde 10 + 7 minuter på 300 W. Sved bra i benen och pumpen fick kämpa den också. Insåg min begränsning och körde en sista 5-minutare på 280 W(FTP).
Trainern verkar leverera bra watt, jag jämförde lite med hur det såg ut på testet i oktober, och effekt relativt puls stämmer ganska bra. Pulsen låg lite högt men det är normalt med tanke på att jag har nio dagar(13 pass) i rad utan vila.

Obligatorisk pulskurva

Tänkte börja leverera ”veckans träning” fr.o.m nu för den som är intresserad:

Träning v.46
Måndag: Styrketräning – Rygg, Bröst, Biceps
Tisdag FM: Intervaller, Vo2Max – SkiErg
Tisdag EM: Spinning (Instruktör)
Onsdag: Spinning (Instruktör)
Torsdag FM: Styrketräning – Ben, Axlar, Triceps
Torsdag EM: Spinning
Fredag: Bålträning
Lördag: Spinning
Söndag FM: MTB
Söndag EM: Intervaller, Tröskel – Trainer

Tot. 10 pass, 7tim 45 min.

Hoppas ni haft en bra vecka och trevlig helg. Nu tar vi nästa!

3 Comments

Kommentera

CommentLuv badge