Jag har en plan

Det här med träningen går ju sådär nuförtiden, nattjobb 10-12 timmar/natt lämnar inte mycket tid och kraft över till att träna som jag vill. I bästa fall får jag till hälften av min normala träningsdos. Vissa veckor rullar det på bra medan vissa funkar det inte alls. Jag har haft ett par veckor nu som varit riktigt bra men så kom förra veckan, 60 timmar jobb och magsjuka. Inte optimalt.

Nu har jag bett Helena hjälpa mig att lägga upp en träningsplan som passar i mitt något aviga liv just nu, hon har ju fått en hel del ny kunskap genom sitt program från Toppfysik som jag tänkte att jag kunde dra nytta av. Känns bra. Nu har jag gjort första veckan, sju timmar kvalitetsträning genomförda och det känns att det biter bra redan. Avslutade veckan med distans tillsammans med 257 andra i grönt, fränt ändå.

Vilodag imorrn och sen på’t igen. ”Zwiftmaskinen” får jobba nu vill jag lova. 🙂

 

One Comment

  • Daniel | FlyingDryden

    2019-04-01 at 08:12

    Ja, det krävs karaktär för att pussla ihop det där. Är själv inne i en sväng med en del resor i jobbet och mycket att det inte finns några rutiner (som bokade träningspass). Inte i närheten av dina 10-12-timmarsjobb dock men att faktiskt ta med träningskläder på jobbresan och att ta sig ut, oavsett väder eller hur grisigt det känns.

    Kämpa på och kör hårt! 🙂

    Svara

Lämna ett svar

CommentLuv badge