Lunchrapporten

Helena tjatar, i all välmening ska sägas, om att jag måste ta tag i styrketräningen eftersom jag har ett gäng problem som helt enkelt beror på att jag är klen. Hon har gjort cirkelträningsprogram till mig och erbjudit sig att köra tillsammans och hjälpa mig igång. Inte fan kommer jag i gång för det.
Dåligt. Jag skäms.
Problemet, eller ett av dom iaf, är att jag har så svårt att motivera mig att träna hemma.
Eller i stugan för den delen.
För mig bedrivs träningen utomhus på cykel eller skidor. Styrka och spinning kör man på gymet.
Undantaget trainerträningen som är lite av ett nödvändigt ont. Men sammantaget så gör det att ”hemmet” måste få vara en träningsfri, återigen undantaget trainerträningen, ”fristad” för mig där jag kan koppla av och vila från jobbet och återhämta mig efter träning.

Så; enter lunchträning.
I morse när första snön kommit så tänkte jag att ett ypperligt sätt att fira det var att dra igång lunchträningen och ta tag i styrketräningen igen. Jag har ju ett par rehabövningar jag fick av kiropraktorn, crunches med uppdragna ben och sidoplanka, och med dom som som grund så tyckte Helena att jag skulle köra ”spindelmannen” och rygglyft. Sagt och gjort. Men rebell som jag är blev det spindelmannen på Bosuboll.

Dö! Bolljävel…!

Nnggghh…*ynk*

Efter en sån pärs måste man ju fylla på sina förråd. Kyckling med nudlar, två frallor och ett par hekto skivspill av Salami gjorde väl inga underverk för formen direkt men gå ner i vikt kan jag göra nån annan gång när jag hittat motivation för det. Nu är det styrka som gäller.


Nu har halva veckan gått. Snart helg då!*
*Visst är det väl onsdag idag…?

One Comment

  • Helena

    2014-10-22 at 12:07

    *applåder* Bra jobbat där! Nu håller du i det här och låter lägenheten i stan vara en fristad men släpper lite på stugan. 15-20 minuter har du tid till!

    Svara

Kommentera

CommentLuv badge