Familjesöndag

Jag hade väl tänkt mig lite sovmorgon i morse men Helena hade andra planer som jag inte var sen att hoppa på. Hon skulle minsann iväg till Fristilen klockan 10 och lyfta tunga grejer tillsammans med några kollegor. Cissi skulle också med. Hur säger man nej till sånt?
Alltså purrning klockan 08.00 för grötfrukost och lite träningspepp.

Sandra, Helena, Cissi och Anna gör jobbiga saker

Nu är det tyvärr så att jag klotade häromdan när vi var iväg och försökte åka skidor på djupfryst manchester på ÖSK. Ingen större vurpa men jag landade tydligen olyckligt för nu ett par dar senare så har jag sjukt ont i höger arm runt armbågen. Har lite svårt att lyfta och hålla i tunga saker. Alltså träning med egen vikt till största delen för mig då. Sit-ups på boll, rygglyft och lite sånt. Provade att göra några KB-svingar på Bosu-boll som faktiskt fungerade, men satan så ont det gjorde efteråt. Testade marklyft också för första gången på länge efter att jag fått en liten inflammation i ländryggen, kändes rätt ok och försiktigt gjorde jag ett par sexor på 90 kg. Känns inte riktigt lika bra nu kan jag säga. Crap.

Let’s swing it!

Landade i soffan hemma efteråt för lite Tour de Ski som väl inte varit så där jätteupphetsande i år men skidor är alltid kul. Så kul att jag ska tror jag ska köpa nya pjäxor själv. Frågan är bara vilka. Åker i Salomon nu men Helena tycker jag ska prova Fischer för deras bindning ger tydligen grymt tajt åkkänsla mot skidan. Problemet är bara att min Salomonbindning är skruvad genom den NIS-platta som Fischerbindningen ska sitta i. Lite pyssel att fixa hålen efter den monteringen men om pjäxorna är sköna kanske det är värt det. Annars blir det Salomon igen.
Ska upp till Intersport och prova pjäxor nån dag.

Inför styrkan tidigare i morse så värmde jag upp på löpband, nåt jag inte gjort på aslänge, stått på löpband alltså. Nu föll det sig inte bättre än att det kändes nästan kul. Så medans Justyna Kowalczyk och Alexander Legkov vann Tour de Ski, grattis östblocket, så bestämde jag mig för att knata tillbaks till Fristilen och ställa mig på löpbandet för en timmes FatMax. Gick ju riktigt bra och var inte alls så hemskt som jag mindes det.
Bra träningsdag.

Jag började ju med “veckans träning” förra året  men det rann liksom ut i sanden så jag försöker väl på nytt i år igen. Varsågoda:

Träning v.1:
Mån: Vila
Tis: Vila
Ons FM: Styrketräning – Rygg/mage, bröst, axlar, biceps.
Ons Em: Längdskidor
Tors EM: Spinning (instruktör)
Tors Kväll: Längdskidor
Fre: Trainer – Intervaller 7×30 sek/5 min vila
Lör: Längdskidor
Sön FM: Styrketräning – Bål
Sön EM: Löpning – Löpband

Totalt 8 pass, 8 tim

Lämna ett svar

CommentLuv badge