Det var en bana som passade mig helt perfekt, dessutom hade jag tekniken med mig och kunde köra snabbt på de tekniska partierna i skogen. Stenpartier, surhål, leriga och blöta rötter i med- och motlut; bring it on!
ALLT funkade idag!
Till nästa år har jag sagt att jag har som mål att ta poäng i H40 men det var bara 10 minuter ifrån att jag gjorde det redan idag. Grymt!
Nu hör det till saken att vi var 53 st i mål mot i vanliga fall upp mot 100 och de 50 första tar poäng.
Dessutom var jag trött och seg.
Yttermera så har Helena varit sjuk hela veckan så när jag kom ikapp henne(hon står i startgruppen före mig) och funderade på att bryta så bestämde jag mig för att köra hjälpryttare till henne idag, hon har ju ändå en andraplats i totalen att försvara och jag har ju egentligen inget att köra för. Hade jag vetat då att jag kunnat ta poäng så hade nog läget varit annorlunda men nu gjorde jag ju inte det.
Det var nog så att det gjorde att jag disponerade loppet perfekt. Att det var det som gjorde att jag orkade med att hålla tekniken uppe. Att jag inte var helt slut i mål.
![]() |
Går i mål |
Att jag kom sist känns helt ovidkommande, Helena tog en andraplats och förstärkte sin andraplats i totalen och jag gjorde mitt bästa lopp hittills sett till personlig prestation.
![]() |
Ungefär en millisekund efter att Helena fattar att hon kört in som tvåa |
Finnmarksturen är helt klart det mitt favoritlopp i Långloppscupen än så länge.
Väldigt fin bansträckning, sköna stigar och lagom långt i kombination med att jag hade en bra dag.
Jag längtar redan till nästa år!
![]() |
Ren och fin. Inte. |
Vi är som bill och bull du och jag. ser nästan likadana ut.
Tack ännu en gång för att du hjälpte och peppade mig i söndags! The hero:)
Men vet du. Det var bara kul! .)
Hej! Hur får man kontakt med dig? Jag har en fråga om hårdrocksspinning!
Hej,
man kan t.ex maila mig på cykelsmurf [at] gmail punkt com om man vill. 🙂