Lunchträning – Det går framåt

Tredje måndagen i rad nu jag lyckas ta mig i väg till gymmet för lite lunchcirklar. Har väl tyckt att jag känt mig lite starkare redan efter två veckor men igår kväll så lyckades Helena övertala mig att prova en övning i TRX’en. Armhävningar med benuppdrag. Jag gjorde några stycken i vanliga kläder då jag var färdig med dagens träning bara för att testa, och jag tror vi blev lika förvånade båda två.
Jag fixade det ju galant! Helena filmade men jag glömde låna den av henne så ni får helt enkelt tro mig ändå.

Peppad av det så gjorde jag en liten ändring i dagens program, jag tog bort smala armhävningar på Bosu-boll och lade till “Mountain climber push-ups” på Bosu-boll, 10 st per varv. Dom bet kan jag lova.
Filmbevis:

Hela passet:

  • Sidoplanka, Tabata 4/sida
  • Mountain climber push-ups, 10 st
  • Cykelcrunches, 20 st
  • Ryggresningar med fötter och knän lyfta från golvet, 20 st
  • upprepa 4 ggr.

Jag måste hitta på ny utmaning för sidoplankan då den börjar kännas lite lätt nu. Skulle tro att Helena sitter på nån skön övning åt mig. Nu laddar jag om för intervaller på trainern ikväll.

Vad tränar ni idag?
Tidigare Skidgångsintervaller
Nästa Vinnare av startplats - Fjällturen 58 km

Lämna en kommentar

Om du är intresserad av att dela eller köpa bilder, kontakta mig via formuläret på Kontakt-sidan.