Sent ute men det ska nog gå

Egentligen borde jag ju ha gjort en hel massa mängdträning för tävlingssäsongen nu och börjat mosa på med intervaller och lite intensivare träning. Nu visste jag ju inte i höstas att jag skulle tävla i sommar så det är inte så mycket att göra nåt åt.
Nu har jag ju fått en hel del mängdträning i all skidåkning så motorn är det väl egentligen inte nåt större fel på så nu gäller det väl att väcka cykelkroppen.

Veckans träningsplan, lugn vecka:

Måndag: Vila
Tisdag: Spinning 55 min (eget pass)
Onsdag: BodyBalance 55 min
Torsdag: Jobbpendling på MTB’n. 2x23km
Fredag: Vila
Lördag: Spinning 55 min
Söndag: Spinning 55 min (eget pass)

Totalt 6 pass, 4 tim 45 min

2 Comments

  • Helena

    2012-03-14 at 09:15

    Det är aldrig för sent vettdu, du har ju faktiskt en grym grund att stå på efter all skidåkning, plus den bålträning som skidorna gett, lägg till all spinning, det kunde liksom har varit värre!

    Nu vässar vi som attans och formen ska inte komma den 19 maj, utan lite senare!

    Svara

Lämna ett svar

CommentLuv badge